Garantie en reparatie

Garantie regels MOTORKLEDINGDUMPDAG

Textiele jassen en broeken;

1 jaar volledige garantie op doorslijten van de stof, ritsen, knopen en lekkage. Bij wassen van de kleding vervalt de garantie op lekkage.

Lederen kleding;

1 jaar volledige garantie op doorslijten van het leer, ritsen en knopen.

Kevlar jeans;

6 maanden garantie op knopen, ritsen en loslaten van naden bij normaal gebruik.

Regenkleding;

6 maanden garantie op fabricagefouten; lekkage en scheuren bij naden;

Laarzen;

1 jaar garantie op fabricagefouten; dwz loslaten van de zool of afbrokkelen van de lorica of leder. Gebruiksschade; 6 maanden garantie; dwz kapotte ritsen, afbreken van lipjes of andere sluitingen. Geen garantie op lekkage, tenzij aantoonbare fabrieksfout in de laars.

Handschoenen;

6 maanden bij normaal gebruik.

Helmen:

1 jaar volledige garantie op fabricagefouten (o.a loslaten van de lak) Gebruiksschade; 6 maanden; dwz; o.a  afbreken van onderdelen. Schade aangebracht door eigen toedoen valt niet onder de garantie.

Voor alle artikelen geldt; Geen garantie door vallen of andere beschadiging door eigen toedoen.

Garantie geldt niet in het geval er sprake is van normale slijtage of beschadiging door gebruik. Verder in de volgende gevallen; ondeskundig gebruik; opzet of grove onachtzaamheid; uitlenen van artikelen aan derden.
De wettelijke garantie betekent dat een artikel in een goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Voor fabrieksgarantie geldt dat de fabrikant  beoordeelt of een product gerepareerd dan wel vervangen moet worden.

Indien er een geringe beschadiging is ontstaan (bijvoorbeeld een kapotte  rits of knoop of het loslaten van klitteband) die binnen de garantie valt, dan wel beoordeeld wordt door Motorkledingdumpdag.nl als zijnde vallende binnen de garantietermijn bij normaal gebruik, zal deze door in eerste instantie worden gerepareerd. Indien dit niet mogelijk is wordt het artikel vervangen of  omgeruild voor eenzelfde,  dan wel vergelijkbaar product. De klant dient ten alle tijden er voor zorg te dragen dat bij beschadiging van een artikel dit zo snel mogelijk te melden bij de klantenservice per email: info@motorkledingdumpdag.nl

Let op!: als u een artikel retour stuurt, geven wij sterk het advies het pakket aangetekend te verzenden. 
Motorkledingdumpdag.nl stelt zich niet aansprakelijk voor verlies of schade van het pakket tijdens het retour verzend proces.

Om uw reparatie zo goed en spoedig mogelijk op te lossen vragen wij u om onderstaand stappenplan aan te houden (bij online aankopen);

  1. Lees de bovengenoemde voorwaarden door.
  2. Meld u beschadiging aan per email aan de klantenservice.
  3. Klantenservice zal u binnen 1 a 2 werkdagen een reactie geven en een garantieformulier per email toezenden.
  4. Na het uitprinten van het garantieformulier kunt u het artikel + copie aankoopbon + ingevuld garantieformulier verzenden naar  Motorkledingdumpdag
  5. Bij ontvangst ontvangt  u een bevestiging per email.
  6. De reparatie zal zo spoedig mogelijk worden verricht. U ontvangt een email als het gerepareerde artikel klaar is voor verzending en naar u wordt verzonden. 

Indien u een artikel ter garantie of reparatie aanbiedt in een van onze vestigingen neem dan altijd de orginele aankoopbon mee. Zonder deze bon kunnen wij geen garantie verlenen. U kunt het gerepareerde of vervangende artikel ook weer via het betreffende filiaal ophalen.